donderdag 8 augustus 2019

Onze Nee Eter die Stap voor stap warm weer warm eet

Onze Nee Eter die Stap voor stap warm weer warm eet

Zoals de meeste weten is Dilano sinds herfst vakantie 2016 plots gestopt met 
warm / avond eten. Na lange tijd kwamen wij er achter dat hij een eet stoornis genaamd : Kritische nee eter , bleek te hebben.
 Na dat ik op zoek ging op antwoorden kwam ik terecht op :

Vereniging Nee-eten  zo las  ik vaak updates , toen er nieuws kwam dat er een groep kwam
besloot ik lid te worden :  Nee-eten! Praat . Mocht je informatie willen wat Kritische nee eter is ?  Impact voedselweigering 
 het heeft bij ons veel impact op onze privé leven gehad.
Waar we ook aan klopte iedere keer was ach het is maar een fase het gaat over.
Proberen blijven proberen noem maar op! tot onze logopedist goed naar me luisterde 
ik met tranen alles vertelde dat ik op ben niet wetend meer wat te doen. we kregen andere diëtiste en die helpt en steund ons hier in!  maar inmiddels is 2019.

uit eindelijk hebben wij zo ver dat Dilano 

- Patat durft te eten
- Pizza durft te eten 
- Naast banaan ook appel , Mandarijn en aardbei eet
- ook andere drinken dan appelsap drinkt en water !

Begin deze zomervakantie is Dilano week bij Oma ( schoonmoeder ) geweest en opa
In overleg is ze begonnen met groente en aardappel door elkaar geprakt aan te bieden.
en als beloning iets wat hij lekker vind een surprise ei! De afspraak was dat wij het door gingen zetten en dat deden wij. thuis eet Dilano de volgende groente met aardappel pure :

- Wortels
- Doperwten 
- Rode kool
- sperzie bonen 
- Witte bonen en tomaten saus < vind hij eigenlijk vies 
 
3 eetlepels maar we zitten inmiddels op 5 ,
soms verzint  Dilano smoesjes om er onderuit te komen
of gaat alsnog kokhalzen in de hoop over te geven.
als ouder is een pre positief en rustig te blijven.
Moet zeggen dat soms moeilijk is , er zijn momenten dat ik nog wel
moet huilen omdat bijvoorbeeld Dilano helemaal niks wilt en gaat gillen.

Dilano ze gewicht en lengte  is nog wel een belangrijk ding,
daarom zal hij nog onder controle van kinderarts blijven.
ook zal de bijvoeding van Nutrici blijven tot dat Dilano voldoende zelf eet
en binnen houd. We merken door dat we houvast houden met warm eten , Dilano aan het groeien is en op bunker toer (ze honger gevoel komt terug en wil veel meer eten)
Bij elke overwinning juichen wij omdat wij ons trots voelen.
Zo werken wij met Magnetron vakjes bord van Blokker.
op advies van Diëtiste zijn we weer met vakjes bord gestart,
en het werkt ook echt voor Dilano
De borden >


Geen opmerkingen:

Een reactie posten