donderdag 15 augustus 2019

Allergieën , Uitslagen en waar we nu zijn


Wij  hebben diverse testen laten doen wegens Allergieën.
Naar mate Dilano ouder word , word er al veel duidelijk.

zo is er wel spraken van koemelk allergie maar in maten.
Net als mij kan hij matig producten eten en drinken waar in melk verwerkt zit
Maar GEEN beker melk zo drinken. Heel apart denken mensen maar het is echt zo.
We hebben diverse testen gehad : huid , bloed en bij melk provocatie test.
Ik wilde het verlossende antwoord dat ik niet gek ben! 
Intolerantie voor melk en sinaasappel / Mandarijn.
Nou wilde er achter komen waarom , bij 1 hond / kat of 2 Dilano niet reageerde
maar bij andere situaties weer wel. Wij dachten dat er allergie van katten en honden was.
De vraag bleef bij mij steken : Waarom daar wel en bij die persoon niet?
Dus ik stelde de Ka deze vraag en die vertelde dat bij kinderen vaak voorkomt dat,
ze niet op de dieren reageren maar op huisstofmijt en contactallergie.
Veel mensen staat daar niet meteen bij stil! Als ouder denk je snel aan dieren
omdat in alle situaties die je schets dieren aanwezig zijn.
Weet je dat ik me echt stom voel? Wij dachten echt dat honden en katten allergie was.
In september moet ik met Dilano naar ka voor controle hoe ze nieuwe puffer voor astma ze werk doet. En of dit werkt en beter is dan dexamethason .


Inmiddels bijna 5 jaar oud.


We zijn al stap verder met hoe en wat qua Allergieën.
Dilano eet en drinkt koemelk en Koemelk producten , maar  niet te veel.
lactose vrije melk vind hij vies , Meng nog wel is met soja cacaopoeder.
Moet zeggen in begin vond ik het ook niet smaken hoor maar het wend !
De vakantie staat nog 2 weken voor de deur, ondertussen helpt Dilano waar die wilt.
Zo ruimen we samen op, uit gespeeld dan ruim je op.  Het laatste is wat moeilijk voor hem ,
maar met wat stimulans  lukt het echt wel.  Omdat ik weet dat hij net als mij en me ouders
gevoelige droge huid heeft. Ben ik nu dagelijks het huis nog beter aan het bij houden.
en ik smeer Dilano in wegens ze droge huid. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten