donderdag 8 augustus 2019

Het Leed Dat zindelijkheids- Training heet !

Het Leed Dat zindelijkheid- Training heet ! 

Op 30 augustus 2018 was Dilano voor het laatst  op de vroeg behandeling Baloe.
Wij als ouders hadden besloten om zindelijkheid training te beginnen zodat 
als hij naar nieuwe school ging netjes zindelijk overdag was.
Helaas had Dilano andere plannen en was bang voor het potje.
Uit Eindelijk begon hij uit angst alles te laten lopen, Voelde niks aan en begon te huilen.
Met Nieuwe school overlegt dat ze het wel blijven aanbieden, 
en wij thuis zo nu en dan ook.
Ondertussen verdiepte ik me in boeken, ja alle boeken wat ik maar kon vinden.
Wand wat deed ik toch verkeerd was me gevoel.











Een vriendin vertelde mij over het boek : zindelijkheid is kinderspel
Deze hebben wij afgelopen jaar aangeschaft ( inmiddels ook weer verkocht)
wand het boek was niet nodig! en weet je waarom?

In overleg met Schoonmoeder hadden wij aantal afspraken gemaakt
met als doel dat wij verder gaan waar Corry een begin gemaakt heeft.
Inclusief het Nieuwe beloning systeem en jawel chocolade stukjes! 

de start begon zonder luier smorgens
om het uur plassen en bij niet plassen om het half uur.
geplast 1 stukje kinder chocoreep en bij poepen 2 stukjes.
Voor we weg gaan , gaan we even plas rondje doen en als we op bestemming zijn gaat Dilano ook naar de wc. thuis is 2 keer een ongelukje gebeurd.
Bij warme dagen drinkt Dilano meer dus chek ik om 30 min of hij moet plassen.
Hij begon op potje te plassen maar na week thuis wilde hij toch op de wc.
Nachts slaapt hij nog wel met luier omdat Dilano vergeet om bij opstaan naar wc te gaan.
Nog steeds vragen we tussen door ga je naar wc of moet je plassen?
tijdens plassen blijven me positief en doen we gekke geluiden spelletje of ik zie wat jij niet ziet.
Zodat de angst van Dilano niet terug komt uiteraard.

Een tip die ik aan alle ouders wil delen?
ik denk dat je niks overhaast moet doen, wij hadden mazzel dat Dilano naar speciale school gaat. en hun geen moet regel hebben dat kind verplicht zindelijk is.
Heb jou school dit wel dat je kind voor 4 jaar zindelijk moet zijn, begin in de vakantie
beloning systeem hoeft niet perse stickers te zijn kan ook zoals bij ons chocola zijn.
Of iets wat jou kind leuk vind. Maak er iets leuks van , Dwing nooit je kind dit werkt echt niet.

Nog paar weken ( Oke 2 weken ) en dan begint school. Ik zit nu al in zenuwen mag je echt weten. We twijfelen om meteen 1ste week Dilano zonder luier op de Taxi te zetten.
We moeten school nog met doelen mailen en dan mailen we meteen dat als Dilano uit bus is 
naar wc moet gaan! Stiekem voelen we ons trotse ouders dat hij ineens zo vooruit gaat en dat in de vakantie ! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten