woensdag 30 januari 2019

Het begon allemaal goed maar toen?

Het begon allemaal goed maar toen?

Al aantal weken zijn de scholen begonnen.
Afijn sinds kort ook een vaste chauffeur voor Dilano ze taksi. Vorig week ad Dilano dus manderijnen, wat een vooruit gang niet alleen meer banaan ! . In die week diaree
Ach kan gebeuren grapte Bjorn en ik nog naar elkaar. Zondag vroeg naar bed , Dilano zei ben moe en niet lekker maar morgen wel school he. Zo gezegt zo gedaan tot die maandag middag thuis kwam...

Ineens sloeg het om hoe dan?

Maandag middag je was moe van drukke dag. Met  gezinshulp en spygoloog afgesproken dat we gewoon toe laten.
Rond 17:30 Björn komt thuis. Wij roepen kijk Dilano papa is thuis. Je reageerde heel versuft. We keken elkaar en zeiden die zal wel echt moe zijn. Je komt naar de woonkamer, ineens valt me op Dilano heeft dikke rode wangen jeetje denk ik koorts misschien? Ik pak de oormeter ja hoor 39,9
We besluiten je even lekker te laten liggen
Maar geeft al snel aan naar je eigen bed te willen. 10 min later spuug je letterlijk alles onder.  Die nacht nog aantal keren
Je wilde niet eten drinken niks alleem rust.
Ik voelde me radeloos. Toch aankijken en afwachten wat de dag doet.
Helaas ook die dag erna spuugde je letterlijk alles onder.  Deze mama flink aan de schoonmaak en de was draaien

De week doormidden en nu ?

Inmiddels is het woensdag
Je houd nog steets niks binnen
Alles gaat er met grote golven uit
Plassen doe je wel en je koorts schommeld tussen 36,1 en 39,9.  Vandaag 2 keer op en neer naar huisarts geweest. Na overleg
Toch zofran mee naar huis maar eenmaal thuis na spuitje ging alles compleet mis je beker drinken kwam er met grote boog weer net zo hard uit. Ik besloot dokters post te bellen dit kan niet zo lang
Vooral omdat er zuur en gal mee komt.
Op dit moment konden ze niks doen zeker zolang je plast... maar ook omdat je al rug zakje hebt en zovaak ziekehuis hebt gezien en er trauma van overgehouden is. Tijdens opnamens / verneveling heb je de boel verbouwt.  Ik zit met zoveel vragen
Kon je maar zeggen wat er is. Wisten we maar waarom dit gebeurd wand dit is niet eerste keer dus laat me ook niet afscheppen met griepvirus.

Wat is nu de planing?

Morgen ochtend om 10:00 moeten we
Bij kinderafdeling voor kinderarts melden
Die willen Dilano zien omdat ze toch willen weten wat er nou is. Ook ga ik me vermoedes bespreken en aangeven dat dit niet 1ste keer is en Dilano zo nooit aangaat komen. En trauma van het eten alleen maar erger word. Inmiddels slaap ik sinds maandag nacht heel slecht.
Elke zuchtje , elke draai of geluid moet ik even kijken of alles goed gaat.
Zodra ik weet Dilano gaat spugen ren ik naar kast voor handdoeken. Hopen dat we morgen meer weten vind zo sneu Dilano zo te zien!

Wisten we het maar , dan konden we zien wat we verkeerd deden !

Ik zit met me handen in me haar
Wat gaat er fout , kan je ergens niet tegen
Is je maagklepje of wat is het dan?
Vind zo sneu  om je zo te zien kleine man
Je bent echt een zoutzak. Je wilt niks , onwijs moe en wilt alleen maar slapen
We merken dat je honger hebt en wil eten of drinken maar op een of ander manier trekt je maag het niet. Trekt het samen?
Te veel vragen maar geen antwoorden.
Hopen dat we morgen iedergeval stap verder zijn. En dat je vanacht wat slaapt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten