zondag 6 januari 2019

De Trauma's , het Besluit & tot Slot

De Trauma's

Zoals de meeste weten heeft Dilano nog wat op ze kiezen gehad op zijn jonge leeftijd.
We zijn er achter dat dit trauma's heeft veroorzaakt en raakt dan compleet overstuur, begint te spugen, krijsen en raakt helemaal bezweet als zo situatie voor komt.
Dit gebeurd onder andere met : warm / avond eten , tanden poetsen helemaal als we elektrisch willen poetsen. of dingen die hij niet kent ( met betrekking tot eten / drinken)
Zo was het vanavond raak, al maanden zeurt de speciale tandarts dat ik Dilano moet dwingen om elektrisch te poetsen. dus vanavond deed ik een poging tot hij compleet overstuur raakt en begon te spugen. weet je ik voel me er rot over... ik voel me schuldig dat opvoeding niet in rechte lijn loopt. dat hier soms chaotisch is. dat we kromme hobbel wegen hebben. Dat alles hier anders gaat dan men gewend is ! Zo gaan wij ook stoppen met kleine beetjes  van koemelk aanbieden.  We moesten dit op advies van onze kinderarts blijven doen.  Maar we weten dat Dilano klein beetje aankan ,  bijv 1 slokje melk maar dat hij bij meer hoeveelheid alle symptomen van de allergie krijgt. Daarom hebben wij besloten te stoppen met koemelk en soja dingen te geven, ieder geval zonder koemelk ! Het dilemma avond eten is er nog , hoewel ik meerdere pogingen gedaan heb in de hoop dat dit zou veranderen... Even heb ik gespeeld met idee om Dilano in soort therapie te doen speciaal voor bijvoorbeeld eten. Maar of ik hem daar mee goed doe of de trauma alleen maar erger maak? al 100000 keer vraag ik het me af wat als ik eerder aan de bel trok? wat als ik eerder door bleven vragen zeuren noem maar op?
dan was hij nooit 2 jaar lang zo ziek geweest spugen enzovoort. We hopen nu in nieuwe jaar een goede start met hem te maken en we willen langzaam opbouwen het warm / avond eten desnoods koud geven. maar als Dilano te veel word wil ik het hem niet aan doen en stoppen.
Ter ondersteuning krijgt hij nog wel pepti en drinkt zo een 500ml per dag.

het Besluit 

We Krijgen nog steeds de vraag over wanneer komt de 2de.
Hierbij willen wij laten weten dat er geen 2de of meer kinderen komen.
Dit om dat ik lichamelijk niet meer aan kan , maar ik vermoed sinds september dat ik 
tja hoe zeggen we dat ? in de overgang zit.  De huisarts heeft mij al 4 keer toen ik voor aanklopte naar huis gestuurd met mededeling het is een griepje rust maar uit. 
aankomende week maar weer is bellen! Ook hebben wij veel meegemaakt met Dilano en maken het nu nog mee. Bjorn en ik hebben samen om tafel gezeten en ondanks dat ik er moeite me heb gehad. besloten samen dit is het ! en dit blijft het. en Dilano wil het ook niet wand zodra wij te dicht bij elkaar zitten propt meneer zich er tussen met zo blik nee nee mag niet hahah.

 & tot Slot

En tot slot... De Kerst vakantie is hier voorbij, Dit betekend dat Dilano weer 5 dagen school heb. en zijn Maatje is er ook weer , eindelijk weer samen in de klas !
We wonen niet ver van elkaar dus vraag is wat wij als beide ouders hebben of ze in zelfde bus gaan zitten? Hoe zal de ochtend bus geregeld zijn vast of nog onregelmatig?
Ondanks dat soms zwaar was in de vakantie wegens Dilano ze buien , hebben we wel dagen gehad dat we heerlijk genoten. maar structuur en regelmaat is toch wel handiger ! 
zelfs voor mij , ik ben iemand die best chaotisch kan zijn hahah.
Ondertussen hoor ik dagelijks de waarom vraag , Heerlijk Dilano zit in de waarom fase.
We proberen zoveel mogelijk antwoorden aan hem te geven maar soms grap ik waarom nou daarom of waarom zijn de bananen krom . tja anders vallen ze om hihih


Geen opmerkingen:

Een reactie posten