woensdag 19 augustus 2015

De zwangerschap en geboorte



De zwangerschap en geboorte

Na 1 jaar en 4 maanden werd ik zwanger
Helemaal blij en trots na de test maakte ik afspraak bij de dokter
Na dat we zeker wisten dat het hartje klopte heb ik verteld aan onze familie
Voelde me zo onzeker en bang wand ja mensen zouden oordelen
Heb vaker gehoord ja bordeline mensen horen geen kinderen te krijgen
Of mensen die niet veel geld hebben…  dat doet best pijn
Al weten mensen dat niet dat je een ander had kan kwetsen !
Eenmaal verder in me zwangerschap ik werd plots zo ziek
Ik hield niks meer binnen kon de geur van eten niet meer verdragen
Werd zwakker en zwakker via de dokter pillen gehad dat ik niet ging overgeven
Yes ik knapte op  maar toen op een avond ik verloor plots bloed
Ik gillen en huilen , bjorn vroeg wat is er volgende dag spoed echo
Kindje was er nog bloedvaatje was gesprongen jawel me placenta lag veels te laag…
Ik moest ook rustig aan doen stress en problemen enzovoort vermijden
We probeerde het wel hoor  en begon weer met me hobby lezen
De avond voor ik plots beviel ik zei schat ik voel me niet zo lekker
Ik neem paracetomol in en ik ga slapen
Snachts word ik bezweet wakker en denk huh heb nou in bed geplast
Ik ga naar de wc en begin te vloeien ik snel op internet kijken
Nee dit meen je niet denk ik …. Ik ben pas 36 weken en 4 dagen
Na dat ik ook nog is de prop verloor kwamen de krampen rug pijn buikpijn
Ik naar boven schat schat word wakker het is zo ver
Half slapen wat is zo ver ja! De baby 
Ziekehuis gebeld de weeën waren nog niet erg
Handdoek op de bank en lag in foetus houding te gillen
Ik ziekhuis huilend op bellen ik trek dit niet meer doet zo zeer doet zo zeer
Bjorn kennis gebeld hop naar ziekehuis 06:45 aangekomen aande scan
Schoonmoeders ingelicht , bjorn ze school en wenste hem succes
Hup naar de verloskamer ik werd boos en was moe
Nee mevr we gaan je geen verdoving geven
Nee is risicio vol zeker omdat je chron hebt
Dacht echt mensen wat zeur je nou , en toen hadden ze tijd voor een ruggenprik
Maarja toen was het te laat ik had 6 cm ontsluiting
Ging zo snel allemaal me lichaam deed alles zelf
Schat schat ik hoor hem niet huilen nee nee nee !!
Dilano had vruchtwater binnen even op ze kop gehouden
En toen kwam die naar mij
En toch dwinge ziekehuis me dat ik borst voeding moest geven
Terwijl in me dosier staat dat niet mag ivm medicatie
Na dat ik dus grof zei nee heb medicatie mag niet
Nee wilde toch even proberen , daar was hij dan
DIlano levi ik voelde me tranen en andreline kick komen
Helaas was voor korte duur en was me eerst angste vraag
Waarom ademt hij zo raar en piept hij?
Ik voelde een steek en verdriet DIlano werd naar confuse afdeling gebracht
Bjorn ging mee en duurde uren eeuwen voor mij gevoel
Hij zei schat wees blij dat je er niet bij was dat ze de slangetjes er in deden
Ik verloor veel bloed en had ijzer te kort
Maar ziekehuis had bedden te kort en vond prima dat ik zwak en wel naar huis mocht
Ze vergaten bijna me infuse eruit te halen heb weeenen opwekkers gehad
Me weenen ging snel en zwakte te vaak af..
 dus volgende dag was ik  zonder wat te hebben gegeten 15:00 thuis
en heb thuis broodje gegeten en ben gaan slapen
19 dagen lang heen en weer naar ziekehuis….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten