zondag 12 januari 2020

lezen maar dan op een andere manier

lezen maar dan op een andere manier 

Sinds wij op 02 jan de visio test hebben gehad. Weten we dat we met letters , cijfers , tellen en lezen aan de slag kunnen.
Maar voor kind die slecht ziend is , is het zoeken naar juiste letter grote. Per kind verschild dit namelijk. Wij zijn er achter gekomen dat jumbo letters en cijfers goed te doen is bij Dilano. Eenmaal toen ik wist wat ik moest zoeken. Ging ik aan de slag bij de bibliotheek ,  Helaas wisten hun ook niet meteen wat ik zocht. Zelf kwam ik ook niet heel ver. Het is lastiger dan je denkt om de juiste leesvorm te zoeken !  Toen ik thuis was besefte ik dat wij lid zijn voor Dilano bij passend lezen.  nam ik contact met ze op en na uitleg werden we aangemeld voor jumbo letter lezen. Dit betekend dat boeken uitvergroot worden. Per maand kan ik 3 boeken gratis aanvragen. Na paar dagen stond ik toevallig in de kruidvat wat rond te kijken. Toen ik toevallig een Avi boekje in me handen had! Nieuwschierig bladerde ik door boekje en wauw dit is wat ik zocht.
Beginnend avi lezen en grote letters
, helaas vond ik maar 1 boek. maar de uitgever website boek gevonden en verkoop punten. Het zal voor ons een leerweg zijn.
Zeker nu logopedist klaar is , omdat Dilano ze spraak zo vooruit gaat en onwijs ze best doet met praten. Nee beter gezegt hij praat graag de oren van je hoofd haha !
Tellen kan Dilano maar doet op zijn tempo
1 tot 10 in het nederlands & Engels.
Vaak krijgen wij de vraag of hem 2talig opvoeden. Maar eerlijk ik weet het niet , het kan handig zijn. Dat weten wij zeker maar we dwingen hem niet! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten