maandag 13 januari 2020

Het leed dat leerling vervoer heet !

Het leed dat leerling vervoer heet ! 

ik heb er lang over nagedacht , of ik dit wel wilde doen.
Maar helaas heb ik geen andere keuze omdat ik dit toch onder de aandacht wil brengen.
De cijfers die naar buiten gebracht zijn over de gemeente regio Haarlem en omgeving zijn in mij ogen niet helemaal waar! .  het blijkt dat niet alles door gegeven word zodra er klachten zijn.  School jaar 2018 - 2019 wij kregen A Tax de vries , morgens was soms nog wat rommelig qua chauffeurs maar middags hadden we een top persoon. als er problemen waren konden we rechts streek A tax bellen en dat ging naar mijn idee goed ! natuurlijk en waren wat problemen
maar die waren zo opgelost! 

Zomer 2019 

De gemeente besloot het leerling vervoer over te dragen naar Regio rijder.
NOOIT NOOIT hadden zit dit moeten doen ( later meer waarom ).
Na zorgloze Zomervakantie en nieuwsgierig wie onze chauffeur zou zijn.
Begon de ellende hier al in laatste 2 weken, GEEN chauffeur te bekennen 
en niks maar dan ook niks bekend. dure 0900 nummer voor regio rijder moeten bellen.
ja mevrouw het komt helemaal goed.  het probleem ligt vooral dat JIJ als ouder regio rijder MOET bellen. HUN contact leggen met vervoer bedrijf. dit is naar mij mening dom , vervelend en onhandig! stel de bus is te laat? dan moet je eerst regio rijder bellen? die bellen de vervoerder en dan zouden ze jou terug bellen? nee JIJ moet hun weer bellen. 
De laatste zaterdag voor de school begon kregen wij telefoon we hebben een INVAL chauffeur.
dat was alles wat hij wist en zou 1 week rijden. na deze week ontmoeten wij meneer R , een en ander uitleg zou alles goed komen. MAAR ook hij zou inval zijn, toen werd ik boos, Boos omdat niemand bedenkt dat dit kindjes zijn met rugzakjes en bijv. niet tegen veranderingen kunnen.
BOOS omdat niemand duidelijkheid kan scheppen maar van alles roepen. NIET eerlijk zijn en gewoon maar van alles doen. Na lang wikken en wegen besloot meneer R. de school periode af te rijden, tenminste dat was de bedoeling. Na onbekende voorval met wel bekende woorden kreeg wij als ouder te horen wij gaan hier niet verder op in maar er is iets voor gevallen !
Besloot meneer R ondanks de inzet van Willemse de koning van meneer M dat hij na kerstvakantie ging stoppen en met ze verdiende pensioen gaat.


tijdens & Na de kerstvakantie 

Tijdens de kerstvakantie werd ik nog even gebeld door 
Willemse de koning  meneer M. het bleek dat niet alles doorkwam bij Willemse de koning en naar mijn mening Regio rijder dingen achter houd. Ik heb mijn hele verhaal en mijn ongenoegen , ,mijn boosheid en dit kan echt niet mening gedeeld en meneer M begreep mij zeker! in kerstvakantie maakte wij als ouder kennis met meneer T. goed gesprek gehad en in en outs verteld. wat kan je verwachten wie zit waar noem maar op! Meneer T had er veel zin in.  06 januari Nooit gedacht dat ik zo pissig kon worden... maar ik werd gebeld door onbekend nummer en nam op. wand ondertussen zat ik op meneer T te wachten. Hallo met F. ik ben chauffeur voor Dilano en moest volgens de lijst even bellen. ik viel bijna van me stoel. Morgens legde ik meneer F alles uit . 3 maal raden wat er gebeurd is!!??  Juist al weer gewisseld, De laatste weekend voor scholen weer begonnen besloten ze doodleuk de chauffeurs te wisselen. maar wel beide chauffeurs vertellen dat alle ouders ingelicht zijn.  geïrriteerd belde ik regio rijder met de vraag wat er nog meer fout kan gaan bij ze? hun antwoord : Nee mevr. de fout ligt echt niet bij ons , nee ligt aan Willemse de koning. waarom ik dacht lekker makkelijk een ander de schuld geven ! Dit was NOOIT gebeurd als alles was gebleven zoals prima ging. er waren geen problemen met routes , indeling en het was goedkoper. Meneer F. rijd ze 2e week , maar ik durf niks meer te hopen of Dilano te laten hechten aan de chauffeur. De enige begrip die wij als ouder hebben is dat meneer F. pressies weet wat wij doormaken en ons snapt. het positieve is dat wij getroffen hebben met aardige chauffeur net als alle andere die we hadden. 



De voor en nadelen 

als ik de voor en nadelen moet gaan noemen denk ik dat ik eindig dat er te veel nadelen zijn. 
Het voordeel is dat de bus en route zelfde is en we aardige chauffeur hebben die dit werk al lang doet. weet dat er veel gewisseld word , en het beste met ons voor hebt.  De bus komt op tijd en is niet al te laat hier . Dilano is eerst die opgehaald word en laatste die naar huis gaat.
ik zou terug gebeld worden of we meneer F blijven krijgen maar had het kunnen weten is gewoon weg niet gebeurd! Op dit moment is er verder nog niks verandert en heeft me doen besluiten het op een andere boeg te gooien ook al zou ik dit anders willen oplossen...


De Oplossing??

Ondanks dat er onterechte leerling vervoer cijfers naar buiten zijn gebracht.
dat allemaal heel goed gaat, wat totaal niet zo is. Hoop ik dat er daadwerkelijk een oplossing komt en niet voor mij alleen! maar voor iedereen die problemen ervaart met leerling vervoer.
Ik speel al tijdje met gedachte waarom besloot de gemeente het stukje leerling vervoer aan regio rijder te geven? Waarom besloot Regio rijder dat we NIET meer rechtstreeks vervoer bedrijf kunnen bellen?  De oplossing die ik en meeste voor ogen hebben is dat eindelijk goed gaat, Wij als ouder met gerust hart onze kind(ere) met leerling vervoer kunnen laten gaan!
dat er vaste routes , tijden en chauffeurs zijn / komen. Dat wanneer je je 
kind(ere) afmeld dit goed door komt bij de chauffeur. wand ook dat is nog een probleem. De meeste van ons hebben van Regio rijder zo website link maar ook die werkt voor geen meter. Wij hebben deze in testfase met Connexxion meegemaakt en konden de taxi zien rijden en eind tijd wanneer Dilano thuis was. jammer dat nu niet meer zo duidelijk is


Aan regio rijder hebben wij als ouder van onze route meerdere malen de oplossing gegeven.
maar werd naar ons idee geen gehoor gegeven. wat er nu gaat gebeuren is een grote ? 

ik hoop dat wij gehoord worden en er verandering in komen ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten