woensdag 18 augustus 2021

Feitjes wat mensen niet vertellen


Voor ik weer ga bloggen,

wil ik even update geven , helaas minder leuk nieuws dan ik eigenlijk wilde 
ik wilde  stoppen wegens dat niet helemaal lekker loopt met mijn gezondheid.


afgelopen maanden ben ik ziekenhuis in & uit geweest 
omdat ze niet konden vinden waarom zo moe ben en dat niet lekker loopt met mijn pols
en omdat ik helaas door mijn reuma veel last heb kan ik niet lang meer zitten
afgelopen weken door wisselvallig weer speelt mijn syndroom van tietze heel er op 

inmiddels heb ik ook keerzijde van afvallen omdat helaas veel sliep en minder bewoog

als zeggen velen dat ze wel zien dat ik afgevallen ben en juist niet ben aangekomen.
momenteel heb ik ook een vette ( ruzie ) met mijn weegschaal haha ! 
Voeding is aangepast door diëtiste zodat meer bij mij past, inmiddels moet ik ook minimaal 2 x 30 minuten bewegen op een dag. Anders raak ik vermoeid en val ik weer en geloof me ik voel alsof ik gefaald heb en keihard ben gevallen ( figuurlijk ).

Als Cadeau van Bjorn heb ik een nieuwe fitbit gehad en deze is uitgebreider.
tel ook nog is hoeveel trappen ik gelopen heb , komt dat even mooi uit !


Ik heb hele periode op nieuw moeten leren pen vast houden 
proberen niks uit me hand te laten vallen. Maar ook moeten leren het gewicht te verdelen
als bijv. iets wil tillen. schoonmaken , sporten enz moet ik toch echt met sport brace.
Keer op keer deed ik te veel en pijn werd erger. zo wilde ze mijn 6 weken in gips voor herstel zetten.
Helaas werden dat maar 3 weken , omdat in week 3 zwellingen in me hand bleven en gips
letterlijk in mijn huid voelde branden. er waren dagen dat me vingers gewoon paars werden !


Ik riep nog naar artsen ik ben pas 31 maar stop maar met onderzoeken
dit is leven en het is zoals het is ! Maar de arts zei je bent nog jong en leven lacht je echt toe !
ik verwijs je naar Reumatoloog voor de juiste pijnstillers.
Helaas zijn de wachttijden maanden lang dus gaan ze mij met extra spoed er tussen zetten
omdat Alive 550 ook niet meer werkt en ik amper nog slaap.

Ondanks mijn gezondheid en vakantie hier bijna voorbij is
laat ik me niet kisten ! tegenwoordig fiets ik ( bijna ) elke dag minimaal 30 min
en ga ik sporten weer op pakken vanaf volgende week 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten