woensdag 20 mei 2020

We zijn 2 weken verder

We zijn 2 weken verder  toen ik me laatste blog schreef,
Het typen gaat ook iets beter. Alleen dingen vast houden nog niet helemaal.
En spijtig genoeg kan ik nog niet buigen , maar we komen er wel ! 
Bijna maand geleden kreeg ik mijn operatie en 2 weken geleden dat ik hand Fysio startte.
1 keer per week heb ik dat ik naar praktijk ga en dagelijks doe ik mijn ronde oefeningen.
Het litteken geneest wat langzamer en raakt vaak geiriteerd, Wel zelf zalf speciaal voor littekens gekocht laatst. Soda badje heeft ook niet echt geholpen spijtig. 
Als iemand tips heeft hoor ik dat graag 

Dilano gaat ook weer heerlijk hele week naar school,
Hij geniet dat hij weer samen met ze juffen en klasgenootjes is.


De structuur komt langzaam hier in huis terug , dit merk ik ook dat ik meer huishouding ben gaan doen. ritme en regelmaat weer vind.  Helaas zijn er ook dagen dat Dilano niet wil slapen en dan uren bezig zijn om hem weer in bed te krijgen 
maar  dan ga ik bij hem liggen. Ik speel dan de  Slaapliedjes afspeel lijst af voor hem.


Met het snoep willen en warm gaan eten zijn wij ook een andere weg in gaan slaan.
Ook zeg ik vaker nee en dat vind Dilano niet zo leuk meer! vooral omdat niet snel meer toegeef als iets echt niet mag. Dilano is minder gaan snoepen en we koken niet meer apart maar eet echt met de pot mee. Soms is heel bord , andere keer de helft en bij nieuwe dingen is max 6 hapjes. Sinds kort vind hij kaas erg lekker , vooral kaasblokjes en daar belonen wij hem dan mee ! zelf ook besloten minder te gaan snoepen , het sloop er bij is stiekem in.
gezellig als we samen tijd hadden wat lekker er bij , iets minder naar buiten dan voorheen.
Sinds gisteren ben ik begonnen met thuis sporten , iets te fanatiek wand heb inmiddels sinds gister avond goed spierpijn! oeps.  Dit weekend is een lange weekend Voor Dilano , en ondanks dat er nog regel zijn. Wil ik wat leuke dingen gaan doen waar onder weer gaan Bakken


Dilano leert met stoepkrijt cijfers te schrijven en ontdekken.
Leren doen wij eigenlijk sinds hij klein is op een spelende manier ! 
Via een Gratis site heb ik de old school reken blokjes opgehaald , 
morgen kijken of Dilano ze goed ziet. Anders ga ik ze rood maken.

Van onze visio begeleidster hebben wij wat tel werkbladen gekregen,
nog niet geprint maar wie weet dit weekend. Zodra weer kan met mijn hand 
wil ik kijken om met Dilano te gaan leren schrijven. Dilano is leergierig en ontdekkend ,
zolang hij het leuk vind anders word hij ( stierlijk ) vervelend.
Goh wat klinkt dat voor ons bekend hihi. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten