dinsdag 9 juni 2020

De knop moest om en wel nu!

De knop moest om en wel nu! , ik hoor mezelf dit al tijdje zeggen.
Morgen ga ik echt beginnen , Nee echt dit zal de laatste koekje zijn of laatste keer dat we zo eten.
Velen weten dat ik al lange tijd een strijd met mezelf heb en mijn gewicht. Laatste periode zit ik ook niet lekker in mijn vel en begin ik negatieve gedachtes krijgen , o.a  dat ik dik en lelijk ben..
Ik voel me eerlijk niet op me gemak en vind moeilijk de juiste kleding.

Na lange gesprek met mijn partner , omdat ik keer op keer benauwd kreeg en veel gewrichtspijn.
heb ik mijn artsen vertel en de Gyn dat ik niet achter   maag verkleining sta , waarop mijn MDL & IBD arts ook mee eens waren. Maagverkleining is niet de oplossing  , Het grootse probleem ligt bij mij bij de voeding en beweging. Ook ik was een persoon die makkelijk over de maagverkleining optie dacht, tot ik mensen uit me vrienden kring hun verhalen hoorde. en ook andere verhalen , bij de 1 was het makkelijk. Bij de andere ging helemaal niet makkelijk. Het verschild per persoon , mijn mening is dus ook als je helpt en er achter staat moet je het doen. 

Na tijdje vroeg Bjorn of ik ondanks ik lange tijd voor schaamde alsnog op de weeg schaal wilde gaan staan in de ochtend. ik heb dit met moeite gedaan en tik tot mijn spijt de 100 kilo aan.

Ik ben paar dagen echt down geweest , en besefte dat die knop nu echt om moet !
Waarop ik mijn IBD arts mailde dat niet zo lekker gaat en ik aangekomen ben.
In overleg heb ik er voor gekozen om te gaan sporten met opstart van 2 keer p.w 

Nou ben ik wel type die kritisch is , opgeeft en negatief uit kan slaan.
 Ik heb 2 keer namelijk Sport op maat gevolgd en werkte naar mijn idee niet.
Na oproep op Facebook , kwam ik uit bij Healthclub NU , Had de zenuwen toen ik ze belde en mijn verhaal uitlegde. Ik werd vriendelijk behandelt en mocht alles vragen wat ik maar wilde weten.
Op 03 juni ben ik daar voor kennismaking geweest en wilde de coach zien wat ik kan.
En ja ik moest wat oefeningen doen zodat er duidelijk gescoord kon worden welke niveau ik start.
Tijdens gesprek merkte mijn coach dat ik negatief werd , en maakte er positieve draai aan.
Na uurtje oefening / Training kwam er uitleg gesprek en wat er allemaal is.

ik heb besloten om Onbeperkt open sport te doen 18 maanden lang
  en voeding- coaching van 12 weken.

Tijdens sporten zal ik wegens mijn pols nog een rek sok dragen om niet te belastend te maken.
Omdat er nog gegevens in orde moest gemaakt worden. Zal ik vrijdag 12 Juni gaan starten.
Stiekem ben ik wel zenuwachtig en vind ik het ook wel beetje eng ! 
Vrijdag is mijn eigen coach er niet op de tijd dat ik ga , maar zal wel netjes voor stellen aan persoon die er is op de tijd dat ik ga.  

04 Juni 2020                                            08 Juni 2020



2 opmerkingen:

  1. Super knap dat je de eerste stap zet. En het delen van je ervaringen kan weer een inspiratie voor een ander. Daar mag je trots op zijn. Heel veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel , ik vond het ook moeilijk om de fotos te maken hoe ik nu ben.

    BeantwoordenVerwijderen