zaterdag 20 mei 2017

De Soort van Behandel Gesprek

De Soort van Behandel Gesprek

ik weet niet zo goed hoe ik hier moet over bloggen,
natuurlijk is het fijn van je af te schrijven hoe je alles doet als mama zijnde.
zoals de meeste lezen is vaak lastig / Moeilijk / Pittig met Dilano ze gedrag.
het is niet zo dat we niet van hem houden, Houden ziel veel van hem.
maar het eist ze aandacht geduld en tijd wegens zijn Visueel beperking
veel mensen begrijpen niet dat er veel bij komt kijken,
ohja ik geniet zeker van me lieve kind.
er zijn momenten dat je niet tot hem door dringt en Dilano dus in ze eigen wereld is 
hij uit dit dan boos / gefrustreerd en dan proberen wij te vragen wat er is.
afgelopen donderdag kreeg ik 2 onverwachtse mensen op bezoek.
bij het huidige gesprek dat ik had natuurlijk. 
ik VS 5 volwassen zo voelde het, dus enorm spanning en zenuwen ging ik gesprek aan
Bjorn was werken.  ik hoorde hun verhaal aan hun zorgen en anders om werd er eindelijk geluisterd naar mij! zoals de meeste konden lezen heeft Dilano dus warm eten probleem.
echter komt nu naar voren dat alle eten probleem word en muizen hapjes genomen word.
wij als ouder ons zorgen maakt en elke keer als we aan bel trekken niet begrepen worden! 
er komt een mogelijk een medisch onderzoek naar Dilano ze eet probleem.
ik kreeg complimenten hoe ik dingen doe en opvat, ik weet dat velen denken dat allemaal aan peuter pubertijd ligt. Maar dat is niet zomaar bij Dilano er komt nog bij kijken dat hij Visuee
l beperkt  is en er wel is woede / Frustratie buien zijn.
uiteraard hoop ik dat er duidelijk word of niet een medisch probleem is zijn eten probleem.
elke dag is wel uitdaging / Beproeving, Hij leert snel maar komt niet altijd duidelijk uit ze woorden. Nu Bjorn aan werk is sinds 01 mei is ook een uitdaging lichamelijk voor mij.
tijdens gesprek hebben we ook de picto's besproken en we gaan soort poster maken.
wie is Dilano, wat kan je doen in bepaalde situaties enzovoort .
we krijgen buiten vaak vragen of hij wel kan zien en wat betekend voor ons?
Tuurlijk willen we die vragen beantwoorden maar om het iedere keer uit te leggen.
ook wij als ouder weten niet altijd een antwoord, elke jaar krijgen wij een test bij visio.
daaruit word gemeten / getest wat kan hij zien wat is moeilijk.
maand geleden was zo ver en raakt me nog steeds. wat wij 100% zien ziet Dilano dus slecht.
wat wij 3 meter zien qua afstand, ziet hij pas bij 1 a 2 meter.  Ja Dilano heeft een Bril 
maar dat werkt niet 100% , wel is zo dat echt een hulp middel voor hem is ! 
afgelopen vrijdag overkwam het mij weer hoor , oh wat voel ik me een faal moeder :(
1ste keer Dilano ze bril ergens buiten verloren , dus nieuwe + reserve aangeschaft en dubbel verzekerd. ben dus ze 1ste nieuw bril kwijt met opzet stuk. Deze mama weer in paniek, hij moet ergens in huis zijn. 2 dagen het huis over hoop nergens te vinden pfff gaat weer nieuwe bril + verzekering kosten. reserve accepteert  hij niet dus weer extra opzet voor pootjes ook aanschaffen. echt kleine kinderen vinden dingen verstoppen echt erg leuk en uitdagend ! 
hoop stiekem dus ook dat hij zoals vorige keer poef ergens vandaan tovert  :D
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten